Skip to content

On Bush’s Asia Trip and the Bush-Hu Jintao Meeting: An Interview with Hu Ping

The U.S. president, George W. Bush, completed a week-long trip to four Asian countries in November. During his visit to Beijing, Bush openly raised freedom of belief and democracy as discussion topics. He called for more political and religious freedom for the Chinese people. These are believed to have been the most positive aspects of Bush’s Asia visit. Mr. Hu Ping, a famous political writer and chief editor of Beijing Spring discussed the implications of Bush’s Asia trip and his meeting with Hu Jintao during an interview with a reporter from The Epoch Times newspaper. Below are excerpts from the interview.

Question (Q): Bush visited temples in Japan and Korea. He went to a church in Beijing. What message does he want to send?

Hu: Bush is a devoted Christian. He wanted to convey the message that he regards freedom of belief and religion very highly. After he became president, he raised these subjects several times in his meetings with Hu Jintao.

There are several noticeable points in Bush’s visit to China. First, he openly talked to Hu Jintao about the issues of democracy, and freedom of belief and religion.

Bush raised the question of freedom of belief in particular. I believe this has to do with the Falun Gong issue. More and more people realize that the persecution of Falun Gong was a terrible mistake. Although many individuals within the communist government circle also believe this, it’s very difficult for them to rectify the mistake due to the limitations of the CCP[Chinese Communist Party]’s system.

Falun Gong is an especially striking example of the CCP’s suppression of freedom of belief. The CCP also harshly attacks family churches and other religious groups. The world is paying more and more attention to this problem. Therefore, I believe it is with this background that Bush places freedom of belief in such a special position.

Bush Could Have Done Better and More

In addition, Bush also raised the issue of human rights to Hu Jintao, who also expressed his opinion. We don’t know what Hu’s opinion was. Bush said in the press conference that Hu’s views on human rights are interesting, and that the Chinese communist leaders couldn’t possibly have said the same words ten years ago.

Due to international pressure and the Chinese people’s ever increasing human rights awareness, the CCP today no longer takes the attitude of complete refusal to talk about human rights. Instead they give it a completely different connotation in their argument. This demonstrates that the CCP continues to deny the issue of human rights. Under this circumstance, I believe as the leader of the free world, President Bush should take further steps to criticize the CCP’s twisting of human rights concepts.
{mospagebreak}
This time although the U.S. government asked that China publish President Bush’s speech without any changes, the CCP still deleted the parts about belief, freedom, democracy, and human rights. During Bush’s visit, China also put some dissidents under house arrest. The U.S. government should strongly protest such conduct and request a stop to this type of behavior.

I think that the U.S. government should have done more. Back when Bush senior was the president, he invited Fang Lizhi to a banquet during his visit to China. President Bush could have invited some political dissidents such as Mr. Liu Xiaobo and others. That would have shown his support for Chinese dissidents and for the democracy movement.

During his visit, Bush also asked the CCP to have an open dialogue with the Dalai Lama. He emphasized that the Dalai Lama does not seek independence; he only requires a high degree of autonomy. The CCP had no interest in Bush’s proposal. In the past, the CCP always said that the Dalai Lama was seeking Tibetan independence. In fact, the Dalai Lama always says that he doesn’t seek independence. The CCP thus has no excuse to refuse to meet with the Dalai Lama, so they play the trick of saying nothing. The CCP is good at making excuses. The international society should pay attention to this point.

Using Taiwan as a Model, Bush Says Freedom and Democracy Also Apply to China

Q: During his speech in Japan, Bush emphasized that a free society fits China’s greatest interests. What do you think?

Hu: In his speech to Japan, Bush particularly pointed out that Taiwan is a model for freedom and democracy. His reference to Taiwan had a twofold purpose. After Bush was re-elected, he repeatedly mentioned his plan to promote freedom and democracy in the world. His Japan speech exemplified his strategy on this matter. Bush specifically discussed China. The CCP is always opposed to freedom and democracy, using China’s special situation and unique features as an excuse. For Bush to use Taiwan as a living example demonstrates that freedom and democracy apply very well to China. In my opinion, Bush’s praise of Taiwanese democracy is a strong criticism of the CCP. It is a clear statement that the foundation of U.S. policy on China-Taiwan relations is freedom and democracy.

Q: Can you please tell us about these two scenarios: the rise of a free China and the rise of Communist China, and their implications for the world?

Hu: The difference is huge. People are talking about the rise of China. The question is, under what social form will China become a world power? Will it rise under a totalitarian party or will it rise as a democratic, free nation? This question not only affects the Chinese people; it has a big impact on the peace and security of all the people in the world. One simply cannot emphasize this enough.
{mospagebreak}
The Success in Mongolia Suggests That the Economy Is Not the Predicator of Democratic Change

Q: Bush also visited Mongolia. He praised Mongolia for setting up a model to the world in their effort to remove communist rule. What do you think?

Hu: Mongolia transformed their country into a democracy 15 years ago. The success of Mongolia proves the following theory wrong: The transformation to democracy must be built on a market economy and a middle class, among other conditions. In actuality, the East European countries and Mongolia all successfully transformed into a democracy without a market economy and without a middle class.

Bush’s speech, to some degree, still has an element of the theory that the economy determines social change. In his words, a free economy will give birth to a free society, and economic freedom will lead to democracy. In my opinion, this conclusion is wrong.

The economic determinism theory is popular among Western politicians and academics. In my opinion, this viewpoint hinders their understanding of China.

Like I have mentioned many times before, the so- called economic reform and privatization under the communist dictatorship is in fact just powerful interest groups protected by violent government agencies robbing all of the Chinese people of their property. The more deeply this reform is carried out, the less likely it will lead to freedom and democracy. On the contrary, economic reform in China is actually a roadblock to political reform.

The CCP’s White Paper Indicates It Has No Intention to Move Toward Democracy

We don’t know the details of the Bush-Hu meeting. As Bush expressed in a press conference, Hu is trying to make changes in a very prudent way.

I believe that will be the case. Recently, the Chinese government published a white paper on China’s democracy. The paper insists on a one-party dictatorship. It did not accept the universally adopted standard and definition of democracy. It also failed to provide an agenda for China’s democratization. The white paper is in fact a non-democracy or anti-democracy white paper. We all know that even if the CCP wrote something in their official documents, they might never follow it. Clearly, they don’t even want to put it in writing.

After President Bush repeatedly raised his concern for China’s democracy, the CCP’s foreign minister Li Zhaoxing said, "China doesn’t listen to other’s irresponsible comments." Li’s comment shows that China could not find any reason to counter-attack Bush’s appeal. According to Hu, China has its own agenda and will not follow the U.S. agenda. Of course, the problem is that the CCP has never had any agenda (for democracy).
{mospagebreak}
The West Lacks Knowledge of Chinese Society

People in the West, including government officials and academics, don’t have a clear understanding of China. This lack of understanding was partially due to the fact that Chinese society is a very abnormal one. In a certain respect, it doesn’t look like a communist country, nor does it resemble a free country. It is neither a state-owned, planned economy, nor is it a market economy. Therefore, an analysis of China’s current affairs and its future direction is the key to understanding China.

Q: Talking about the CCP’s future, the persecution of Falun Gong is a striking example. Before the persecution began, many people didn’t believe the CCP would do so. They reasoned that if [the CCP] arrested the old men and women who meditate in the parks, it would be a most ridiculous joke. But the CCP did so.

Hu: What they did was unthinkable. Their tactics are so dirty and cruel. From our private contacts with the CCP officials, we know that many of them disagree with the persecution. Take Hu Jintao as example; he is not the one who launched the persecution of Falun Gong. After he assumed the top job, why didn’t he correct the mistake? That way he could win people’s support. But he could not find a way to correct this obvious mistake. This example says a lot about China. It really helps people to deepen their understanding of the CCP system.

The Resemblance and Discrepancies Between Terrorism and Communism

Q: Bush said in Mongolia that the ideology of terrorism and communism are the same. Can you tell us in what way they are the same?

Hu: Terrorism and communism are the same in one regard, because both are evil, and are heading to extinction. Communism, however, is different in that it is more deceptive and therefore it has spread to half of the world.

Bin Laden’s terrorism is elusive; they hide in the dark. Cracking down on this group is difficult, but Bin Laden’s terrorism is easier to recognize. Compared to communism and fascism, terrorism’s damage and development are unlikely to be as widespread. They are like bandits. Although very bad, their evil nature is different from that of a bad communist regime.

Communism used to be adopted as official ideology in many countries. They were state terrorists, openly persecuting dissidents and religious believers using the police, the military, and other state apparatuses. This kind of state terrorism is much more damaging to humanity than Bin Laden’s. Fortunately, communism as a banner for people to follow has completely lost its luster in the world.

Translation by CHINASCOPE

Interview with Allen Zeng

Allen Zeng is the president of the Sound of Hope Radio Network (SOH). The following is from a Chinascope interview with Mr. Zeng

CS: Please give us a "heads up" on your new initiative with Radio Free China.

Zeng: The Radio Free China initiative at SOH aims to provide the Chinese public access to uncensored, free information. It aims at becoming the most reliable information source for the Chinese people, especially at critical periods of history. It will help to promote, in China, freedom of information, freedom of the press, and freedom of speech.

The project includes three dynamic fronts for information access. The first is shortwave radio broadcasting. It can cover a vast area and most of the Chinese population. We would like to add more channels and to use more powerful transmitters so that the Chinese regime cannot effectively jam our signal.

The second is Internet access of the SOH programs for the 100 million Chinese online users. We provide advanced Internet access programs for Chinese users to evade the Chinese regime’s blockade. Once they download our program they can safely visit our website for content-rich audio and text files.

The third is satellite radio broadcasting to China, which we plan to launch very soon.

CS: Radio broadcasting is an expensive operation. How will you fund it?

Zeng: SOH is a not-for-profit company. Our funding comes from three major sources: private donations, air-time advertisements, and program sponsorships. Most of our employees are volunteers and they save us a lot of money in salary expenses, but that won’t show on the balance sheet.

CS: Given the existence of such big players as VOA and RFA in the field of broadcasting to China, why would SOH want to squeeze into this crowded business?

Zeng: I disagree with that. This is not a crowded field. Rather, the Chinese people are underserved. The 1.3 billion Chinese don’t have their own voice because the Communist Party maintains tight control over the Chinese media. The people have very limited sources for uncensored information. Even the Internet is constantly censored and monitored by the government. We acknowledge the presence of VOA and RFA, and I appreciate their work. However, we believe that SOH is unique in its value to the Chinese people.
{mospagebreak}
CS: Could you please explain how SOH is unique?

Zeng: First, SOH is the first international Chinese radio network founded by Chinese people independent of any government. It is a totally grass roots initiative by and for Chinese people. VOA and RFA were established by the American Congress.

Second, SOH has a broader scope than simple news broadcasting. SOH offers a variety of cultural programs that reconnect the Chinese people to their culture, history, and traditional values, and bring them wisdom and food for thought and self-examination.

Third, SOH has a uniquely motivated and highly qualified team of volunteers. Most of them grew up in China and were educated first in China and then in America. They understand both the Chinese and American societies; appreciate the values of freedom, human rights, and democracy; and are keenly aware of the Communist Party’s tactics and nature. This team is our invaluable asset and our source of strength.
Fourth, because our staff members have deep roots in China, our reporters also have extensive networks there and can obtain Chinese news and facts efficiently. They understand precisely the feelings and concerns of the Chinese people, so they make good programs that meet Chinese needs and interests.

CS: What are your major challenges?

Zeng: My number one challenge is funding. As a new company, our advertising sales and program sponsorships have yet to reach a level able to sustain our operations. Currently we rely on private donations a great deal, but that cannot be our long-term solution. We are also applying for grants from various agencies and hope for a breakthrough soon.

Because of funding difficulties, most of our employees get no remuneration for working for SOH. They have to have another, paid job to make a living. They work very hard because they are motivated by a good cause, but in the long run I would like to have enough funds to pay them salaries. That way they would be able to spend more time and energy producing more and better programs.

We at SOH are confident that we will be able to overcome the challenges and that our network will thrive. We are encouraged and inspired by the many feedback messages we receive from our Chinese listeners. We are proud of what we are doing. The good cause is worth all of the effort.

Victor Gu is a correspondent for Chinascope.

Whistleblowing: The Sound of Hope for China

We all recognize the value of whistleblowers in our society, and often admire their courage. In reality, not all of us want to be a whistleblower for fear of possible reprisal, even when we know it’s for a good cause. Allen Zeng, a software engineer in Silicon Valley, has decided to devote his efforts to creating a business that helps the Chinese to "blow the whistle."

The business, called the "Sound of Hope Radio Network" and of which Mr. Zeng is the president, focuses on broadcasting to China. Modern technology has made it easy to broadcast to China from Silicon Valley, despite the fact that they are almost on opposite sites of the world, and the political and social environment in the "Middle Kingdom" makes the Sound of Hope very appealing to millions of Chinese.

The political system in China is harsh for whistleblowers; even journalists often face reprisal if they report things that the communist government does not like.

One example is Cheng Yizhong, the former editor-in-chief of Southern Metropolis Daily and the winner of the 2005 UNESCO/Guillermo Cano World Press Freedom Prize. Under Cheng’s professional guidance and independent spirit, the Southern Metropolis Daily was one of the most successful daily newspapers in China and often reported on "sensitive" issues. In December 2003, it reported a suspected SARS case in Guangzhou before the government publicly released information about the situation. The newspaper also revealed in April 2003 that a college student was beaten to death while in police custody. Public outcry over the death led to the arrest of several local government and police officials and encouraged the Chinese to advocate for the protection of their rights.

The great success of the Southern Metropolis Daily, however, resulted in the communist regime retaliating against Cheng and his staff. The authorities conducted a spurious investigation into Southern Metropolis Daily’s finances. In 2004, Cheng was detained for five months but never charged. He was released in August 2004 and barred from practicing journalism. His colleagues, deputy editor-in-chief Yu Huafeng and editor Li Minying, were charged with bribery and sentenced to respective jail terms of eight and six years. According to the Committee to Protect Journalists, more than 40 Chinese journalists are in prison, mostly for revealing corruption among high-level government officials, advocating political reforms, or reporting on other banned topics.

For the ordinary Chinese, who are certainly less privileged than the journalists, the chance that they can make their voices heard is even more remote. There were 78,000 cases of social unrest in China in 2004, involving more than 3.7 million people. Even this large number likely represents only the tip of the iceberg, because it often takes months for a civil dispute to develop into a full-blown violent conflict. When conflict occurs, it is because less-confrontational actions have failed to resolve the matter.
{mospagebreak}
The Communist Party’s current campaign of "ideological strengthening" and control of information, which has taken place alongside a push for a "harmonious society," further weakens the ability of ordinary citizens and Chinese journalists to "blow the whistle."

This dark reality that is today’s China was the catalyst for the birth of the Sound of Hope Radio Network on the other side of the globe. Allen Zeng, like many other Chinese immigrants who have graduated from American universities and settled down in the United States, saw the need for free media and uncensored reporting in his mother tongue and in his mother country. The Silicon Valley software engineer conducted a careful study of the technical issues with a dozen of his friends, and in 2003 they founded the Sound of Hope Radio Network (SOH).

The radio network is a not-for-profit organization registered in California. One part of its business is the AM/FM radio broadcasting of news and entertainment to cities across North America, Asia, and Australia. The programs are in Chinese and local languages for different target audiences. They try to offer a unique perspective on Asia and its people and serve as a bridge between Asian and Western cultures.

The other part of its business is broadcasting directly to China through shortwave radio and connecting with audiences in China with toll-free telephone lines.

An Old Technology Still Thriving Today

SOH uses AM and FM broadcast frequencies to provide the best quality for its city broadcasts. However, the more familiar AM/FM middle-range radio frequencies are not useful for the long-distance broadcast to China. This is because the Earth is round and electromagnetic waves can travel only in a straight line. For international broadcasting, shortwave radio is the choice. This technology uses electromagnetic waves in the frequency range of 3 to 30 MHz, which can transmit for long distances by bouncing off the layers of charged particles in the Earth’s ionosphere.

The success of using shortwave radio for worldwide communication goes back to the late 1930s. Since then, nation-to-nation broadcasts have used shortwave radio most of the time, so that one nation does not need to get permission to set up its broadcast station in another nation and yet can still make its voice heard.

While advances in communication technology have made great strides since the 1930s, restriction of free information is still the law of the land in many totalitarian countries today. While China Central Television (CCTV), one of the Chinese communist government’s six top national press media agencies, uses American cable channels and satellite TV to broadcast in the United States, there is no such equal right for the American media. For years, the Voice of America (VOA) and Radio Free Asia (RFA), all funded by the United States Congress, have had to rely on shortwave radio to broadcast to China.
{mospagebreak}
Due to tight control of the Chinese press by the Communist Party propaganda department, Chinese citizens do not trust the state media and have developed a healthy appetite for foreign information on shortwave radio broadcasts. Such a trend is particularly strong in times of political uncertainty. For example, in the early summer of 1989, before and after the Tiananmen Square Massacre, Voice of America (VOA) became the top choice for news, and people were talking about VOA on the streets in Beijing.

Shortwave radio broadcasting has its disadvantages. Its signal is not as stable and clear as middle-range AM/FM radio frequencies, and it can be "jammed" by the receiving country. The Chinese communist government has its own network of shortwave radio stations that are programmed to broadcast noise on the same frequency bands as VOA and RFA. The jamming noise can make listening to foreign broadcasts difficult and unpleasant. Such jamming noise normally is strong in the populated cities but less effective in the vast rural areas of China, far away from the jamming stations. In politically stable times, the Chinese regime may relax its jamming efforts, but they intensify when people’s dissatisfaction runs high.

Jamming can be partly overcome by the broadcaster’s use of stronger transmitters and the addition of more frequency channels.

As for the listeners, better-equipped radio receivers can help a great deal. Better quality radio receivers at an affordable price are extremely popular in China for listening to shortwave radio broadcasts. China manufactures the greatest number of radio receivers in the world. In 2004, its production of radio receivers amounted to 100 million, and half of them were equipped with the shortwave frequency band.

That number hints at the size of the potential Chinese audience for shortwave radio broadcasting. The remaining challenge is to have programs that interest the Chinese public. SOH has found its own niche in connecting to its audience in China.

Telecommunications Shorten the Distance

The wide availability of telephone service in China, including mobile phones, enables SOH to communicate with its audience as easily as in North America. The radio network announces its toll-free numbers that the Chinese can use to call in to voice their opinions or tell their personal stories.

One listener called in to a live SOH program to complain about local officials taking away her family home but refusing to pay a fair price. Her story went out on the air right away. A month later, the same woman called SOH to thank the station for getting her problem resolved. It turned out that the government officials in her region also listened to the SOH, and they became worried when their unlawful dealings were exposed on a foreign radio station. They chose to settle the matter by paying the lady a fair price.
{mospagebreak}
Not all callers get such positive results, but the Chinese people find the radio station a useful channel through which they can be heard and a place to get uncensored information and to feel connected to the outside world. In listener feedback to SOH, many expressed their appreciation to SOH for serving as a voice for the Chinese people.

Reporters for SOH go a step further than just recording call-in messages. They follow up on news leads and conduct investigative reports on Chinese events. Many eager-to-help listeners send in news leads to SOH. Some of them become reporters for SOH inside China. After receiving an important lead, the overseas SOH staff start their investigation with telephone interviews. Because of concerns over its Chinese reporters’ safety, SOH rarely asks them to do investigations on site.

SOH reporters in the United States or in other countries make numerous phone calls to China to talk with witnesses and key persons involved in the event. Then they produce reports and broadcast back to China. In this way, SOH can "blow the whistle" loud and clear on behalf of the Chinese people and provide its audience with detailed and uncensored information. Their report on the gas explosion in Sunjiawan Coal Mine is a typical example.

On February 14, 2005, a severe explosion occurred in Sunjiawan Coal Mine in Liaoning Province. Xinhua, the state media, reported that 214 miners had been killed, but other information from China indicated that the disaster was more severe. The government used the paramilitary armed police to seal the entire Sunjiawan area, a routine practice for the Chinese communist regime, and they allowed no independent reporters to get into the site.

Reporters with SOH had their own way to break up the information blockade: They made numerous phone calls and conducted extensive telephone interviews. By talking with eyewitnesses, family members of the explosion victims, and other people with inside information, SOH discovered many details and contradicted Xinhua on the severity of the explosion. The SOH reports revealed that the explosion at Sunjiawan killed most of the miners working at the time and that the actual death toll was as high as 300 or more. SOH also found out that Sunjiawan Coal Mine had had a deteriorating safety record over the previous few years. The managers were only interested in making money by increasing coal production and had no concern for the safety of the miners, most of whom were migrant workers from the poor regions of the country.

SOH’s detailed report on the Sunjiawan Coal Mine explosion was like a slap in the face to the communist authorities, who had always been used to covering up industry disasters. The pain this caused the Chinese leaders has likely motivated them to address the real problem. On February 23, six days after SOH made the detailed reality known to the world, Premier Wen Jiabao personally chaired the State Council’s executive meeting to discuss coal mine safety problems. The State Council decided to suspend Liu Guoqiang, the deputy governor of Liaoning Province in charge of industry production and safety, from his job. The State Council also noted in a news release by Xinhua that "the large gas explosion in Sunjiawan Coal Mine caused very severe damage to people’s life and property and made a very bad impression both domestically and internationally."
{mospagebreak}
A Chinese Initiative

The Sound of Hope Network has enjoyed a fast-paced expansion since it was founded in 2003. Advances in technology and the growing need for independent Chinese radio broadcasting are two major factors that have benefited this new organization. Another important factor in the success of SOH is the people running the operation—Chinese immigrants who know well both the Chinese and Western cultures. 

Expension of the Sound of Hope Network

Mar 2003    Registered in the State of California as a not-for-profit 501(c)3 corporation
Jun 2003    Launched official website (http://www.soundofhope.org) and made SOH reports available in both text and audio format
Mar 2004    Started shortwave broadcasting to China two hours a day
Apr 2004    Launched SOH audio newspaper that can be delivered electronically
Jun 2004    SOH AM/FM radio broadcasting established in 20 cities across North America, Asia, and Australia
Sep 2004    Launched SOH English and Spanish language broadcasting
Nov 2004    Produced audio version of the Nine Commentaries on the Communist Party
Dec 2004    Increased broadcasting to China to three hours per day. SOH AM/FM radio broadcasting expanded to 30 cities across North America, Asia, and Australia Launched SOH French language broadcasting
Mar 2005    Increased shortwave broadcast hour to China to four hours per day.
Oct 2005    SOH AM / FM radio broadcasting expanded to 40 cities across North America, Asia, and Australia
Dec 2005    Added additional three hour broadcasting per day to China, in a different frequency

The population of Chinese immigrants in North America has increased significantly. A significant fraction of them are first-generation Chinese immigrants from the mainland, many of them arriving as overseas students. After settling down in the United States and getting over their initial culture shock, they started to feel the urge to bridge the two cultures — their native Chinese culture and their newfound Western culture. Delivery of uncensored information and views to China is one of the many things they choose to do.

Allen Zeng has found many Chinese Americans who share his dream and views, thanks to the social network he established while practicing Falun Gong. Together they have made the Sound of Hope Network a successful endeavor.

The SOH staff team consists of mainly part-time volunteers. Many of them hold advanced degrees in science, medicine, and management as most of them came to America as overseas students. Reporters and program hosts span a variety of professional occupations, and they have brought with them rich skills and diverse experiences.
{mospagebreak}
Looking Forward

The SOH’s strength is its staff, who know China very well and can choose the right program topics. In November 2004, The Epoch Times, a multi-language newspaper founded by overseas Chinese, published the Nine Commentaries on the Communist Party, an editorial series that reviews Chinese history under Communist Party rule. The people in SOH immediately recognized the value of the Nine Commentaries, and they immediately made the decision to make it a major product for broadcast to China.

Time has proved it a correct decision. Their Chinese listeners really liked the program and sent in many positive messages as feedback. They felt that the Nine Commentaries addressed their history with facts and was provocative enough to make people rethink the Communist Party. Soon after SOH aired its audio version of the Nine Commentaries, the SOH website saw a three-fold increase in visits from the mainland, and the most frequently downloaded file was the Nine Commentaries. When SOH reporters talked to people in China, they heard many interesting stories. They were told that late last year, when many residents in Beijing went to buy shortwave radio receivers in order to listen to the Nine Commentaries on SOH, the receivers were soon sold out in many stores.

The successful program also brought new challenges to SOH. By mid-2005, the Chinese regime intensified its jamming of SOH broadcasts. Many listeners sent SOH messages complaining about the jamming. Supportive insiders told SOH reporters that the communist government had started to use military equipment to jam the SOH signal. In the past, only the Chinese Air Force radar system was used to jam foreign broadcasts, and it did so only occasionally and for selected content. But after the Nine Commentaries became the hot topic and many Chinese people symbolically renounced their affiliation with the Communist Party on the overseas "Quit the CCP" website, the government ordered the PLA to use its advanced electronic system to jam SOH. Insiders said that the equipment was recently imported from France and belongs to the Chinese special missile force commonly known as "er-pao" or "the second artillery force."

To overcome the new technical challenge, SOH has several options. It can add more channels and increase its broadcasting time to make jamming less effective. It can frequently change its broadcasting frequency and time, playing a cat and mouse game with the communist government. It can improve its Web broadcast capability to serve the Chinese Internet users better. And it plans to add satellite radio broadcasting, which is hard to jam via an on-the-ground signal.

While all of these options may work, they will mean higher operating costs. Funding for SOH has been tenuous. It relies heavily on individual and private donations for its basic operations. Income from advertising and program sponsorships has yet to pick up in its metropolitan broadcast areas. Because Western companies that are interested in the Chinese market are also afraid of the Chinese communist government, it is very unlikely that SOH’s broadcasts to China will attract any advertising.
{mospagebreak}
Besides advertising sales, grants from various foundations are another possible source for funding. As SOH builds its record of accomplishments and continues to receive support from its Chinese audience, this three-year-old, not-for-profit company may have a good chance of receiving some grant funding. There are a few foundations in existence that are interested in supporting the promotion of freedom, human rights, and democracy in China.

Victor Gu is a correspondent for Chinascope.

China’s Familiar Pattern in Handling The Water Pollution Crisis Caused by a Chemical Plant Explosion

On November 13, an explosion occurred in the Benzene Production Plant of the Jilin Petroleum Company, a subsidiary of the China National Petroleum Corporation.The blast killed five workers, injured more than 70 people, forced 10,000 to flee their homes, and spewed about 100 tons of cancer-causing benzene into the nearby Songhua River, which is only a few hundred yards away from the plant.

The dangerous 50-mile-long slick silently floated downriver toward many farms and residential areas. In its path were Harbin, a metropolitan city 165 miles downstream with a population of 4 million, and the Russian city of Khabarovsk, having more than 500,000 residents. Instead of warning them of the oncoming danger, government officials were busy covering things up.

The following timeline tells the tale of the crisis:

• November 13 — An explosion at the petrochemical plant in Jilin City

• November 14 — China Daily reported, "the local government has kept monitoring the air and water quality in the area," with no hint that this event had resulted in a severe toxic release.

• November 16 — Xinhua News Agency reported with this headline, "Chemical Plant Blasts Releases No Toxic Substances."

• November 19 — It took six days before Jilin informed provincial authorities about the danger to Harbin.

• November 21 — It took two more days before the city of Harbin issued its first notice, telling the public that the water supply would be cut off temporarily for approximately four days for "routine maintenance and repair."

• November 22 — China Daily reported, "Water stoppage in Harbin sparks panic buying," vaguely mentioning that water could have been contaminated after the blast.

• November 22 — Jilin government said that the local environmental bureau found that the water quality was barely affected by the blast.

• November 22 — The Harbin city government issued its second notice, mentioning the November 13 explosion for the first time. The notice stated that there was nothing abnormal with the quality of water in the Songhua River, but in order to "ensure safety," the water supply would be temporarily cut off for approximately four days.{mospagebreak}

• November 22 — The Harbin city government issued its third notice, announcing the official cut off of the water supply as a result of the blast.

• November 23 — A Xinhua report for the first time confirmed that the explosion had polluted the river. The article made several interesting statements. It quoted an official with the State Environmental Protection Agency (SEPA) by saying that, right after the explosion, "Jilin quickly blocked entry of the pollutants into the river and discharged water from a reservoir to dilute pollutants in the river," suggesting that the Jilin government knew exactly what was going on.

• November 23 — The authorities reported that 100 tons of benzene emptied into the Songhua River.

• November 24 — China Newsweek reported that Governor Zhang Zuoji of Heilongjiang Province told 400 officials in a closed meeting that the city of Harbin lied about the water-supply shutdown because it was "awaiting instructions from senior Party leaders" to disclose the spill and didn’t want to contradict Jilin official reports.

• November 25 — The New York Times reported, "China Blames Oil Company for Benzene Spill in River."

• November 26 — China apologized to Russia, where the pollution was expected to arrive in a few days.

• November 27 — Xinhua News Agency reported that Harbin’s water supply resumed. Provincial Governor Zhang Zuoji put on a public show by taking the first drink.

• December 2 — Xie Zhenhua, the director of SEPA, resigned.

• December 6 — Wang Wei, the Deputy Mayor in charge of Jilin City’s safety and environmental protection, is reported to have committed suicide at home, one day before the Central Government’s investigation team arrived in Jilin.

The current crisis is temporarily over with the death of a deputy mayor and sacking of three executives of the petroleum company. However, after being widely criticized for an initial cover-up of the SARS virus in 2003 and amidst fresh concerns that the communist government has concealed bird flu outbreaks in several provinces for many months this year, the same pattern just keeps repeating. Such a consistent way of handling crises makes one wonder what will be the next.

China’s Economy is Not as Robust as We Think

On December 20, 2007, the International Herald Leader under Xinhua published an article calling on western countries to reconsidertheir their strategy in pushing for an adjustment in the RMB exchange rate. The reason: a World Bank study found the Chinese economy is overestimated by about 40 percent.

Free High Quality Images Download Free Stock Images Download Free Images Free Stock Photos & Images Beautiful Free Stock Photos (CC0) Free stock photos