Skip to content

RFA: Xinhua Got in Trouble for How It Handled “Term Limit Elimination” Reports

RFA reported that, based on a news report from Hong Kong’s Sing Tao Daily, Xinhua published an urgent news announcement on February 25 about the “Central Committee’s recommendation to eliminate term limits.” At first it was in English. The Chinese version was published one hour later. The way Xinhua handled this news were reported to be a “political mistake” because it caused media hype and speculation in the Western media, as well as discussions in overseas social media. People were fired because of it. A China News Agency source claimed that they were directed “not to report the verbal directions they had been given; they must ensure ‘stability’ and ‘not allow foreign countries to use them as discussion topics.'”

Source: Radio Free Asia, February 28, 2018