Skip to content

Deutsche Welle: South German Newspaper Stopped Publishing China Watch Supplement

Deutsche Welle Chinese recently reported that a German newspaper, the South German Newspaper (Süddeutsche Zeitung) decided to stop publishing the supplement called China Watch, which China Daily provided. The South German Newspaper, published in Munich, Bavaria, is one of the largest daily newspapers in Germany. China Daily is the Chinese government’s official newspaper designed for readers outside of China. In recent years, many Western newspapers have periodically published China Watch as a supplement, including such famous newspapers as the Washington Post, New York Times, British Daily Telegraph, French Le Figaro and Business Daily in Germany. Although the South German Newspaper refused to comment on the reason for discontinuing publication of the supplement, its choice did receive a lot of praise from political observers and human rights organizations. As part of China’s strategy of broadening China’s influence on public opinion in the West, China Watch took the approach of utilizing the channels available through traditional Western media.

Source: DW Chinese, May 19, 2018