Skip to content

Chinese Audience Complains About Not Receiving Broadcasting Signals from VOA and RFA

Ever since the Broadcasting Board of Governors (BBG) switched VOA and RFA from Eutelsat W5 to Asiasat 3S on July 30, more and more audience members from mainland China have been complaining that they are unable to receive the signals from VOA and RFA.  They say that the signals were weak and frequently interfered with in July but that this has worsened and there has been no signal since early August.  Asiasat 3S is reportedly controlled by the Chinese Communist regime.

In addition to VOA and RFA programs, Eutelsat also carried signals for New Tang Dynasty Television (NTDTV), an independent and nonprofit television broadcaster based in New York City. The BBG’s decision to switch the satellite companies BBG has subsequently shutdown the broadcasting signals of NTDTV into China.  NTDTV is known for broadcasting uncensored information into China and can be potentially viewed by millions of audience members inside China.

Source: New Tang Dynasty Television, August 12, 2008