Skip to content

All posts by EJ

Former Shanghai Mayor’s Role Highlighted in Xi Jinping’s Grand 1000-Year Plan

Ta Kung Pao, a Beijing affiliated Hong Kong daily newspaper, reported that former Shanghai mayor Xu Kuangdi was shown on CCTV, China’s state television, on February 23, interacting closely with Xi Jinping during Xi’s visit to the Xiongan New Area.

CCTV‘s footage was not publicly released until this past weekend, when Beijing announced the planning and construction of the area, which is said to be part of the 1000-year plan that Xi set forth showcasing “world vision, international standards, Chinese characteristics, and high goals.”

Xu Kuangdi currently serves as the chief advisor for the Beijing-Tianjin-Hebei integration. He was mayor of Shanghai from 1995 to 2001, and supervised the city’s transformation into a center for international investment and trade with the establishment of the Pudong New District.

According to Radio Free Asia‘s commentator Paul Lin, he was asked to resign from the mayor’s position to make room for Chen Liangyu, a favorite of then Party secretary general Jiang Zemin. In 2006, Chen was disgraced because of corruption charges and dismissed from all positions including being a member of the Politburo.

Xu, who held several academic positions before becoming mayor of Shanghai, recommended that the construction of the Xiongan New Area should focus on technological and innovative industries and that the region should attract high-end innovative talent and resources. The new district covers the counties of Xiong, Rongcheng, and Anxin and is currently a poor, rural area. Xu said it was chosen because the “low density of its population, the low level of development, and plenty of space for future growth.”

Sources: Ta Kung Pao, April 4, 2017
http://news.takungpao.com/mainland/focus/2017-04/3438214.html
Radio Free Asia, December 13, 2001
http://www.rfa.org/mandarin/pinglun/72194-20011213.html

Ambassador Haley: Human Rights Are at the Heart of the U.N. Mission

On March 29, the Chinese edition of Voice of America (VOA) reported that the U.S. permanent representative to the U.N. Nikki Haley delivered a speech at the Council on Foreign Relations in New York.

Ambassador Haley discussed the United States’ goals for its term in April as president of the UN Security Council. She outlined her plans to highlight human rights.

VOA quoted Haley as saying, “In case after case, human rights abuses are not the byproduct of conflict; they are the cause of conflict or they are the fuel that feeds the conflict.”  “It might surprise many Americans to learn that human rights violations have not been considered an appropriate subject for discussion in the Security Council.” Haley observed, “Human rights are at the heart of the mission of the United Nations.”

Ambassador Haley mentioned the North Korean regime, which forces political prisoners to work themselves to death in coal mines to finance its nuclear program, and Syrian intelligence, which uses torture, including the deliberate systemic torture of children, to identify and silence opponents.

VOA noted that Ambassador Haley did not name China, where human rights lawyers and activists face large-scale suppression. However, the Telegraph reported on April 3 that “Russia and China are yet to approve Ms. Haley’s schedule, and as a result she has not been able to (get agreement to) a timetable for the events she wants to hold.”

“The United States is the moral conscience of the world,” said Haley, “We will not walk away from this role but we will insist that our participation in the U.N. honor and reflect this role.”

Sources:
VOA Chinese, March 29, 2017
http://www.voachinese.com/a/nikki-haley-20170329/3787255.html
Telegraph, April 4, 2017
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/04/nikki-haley-battles-get-human-rights-un-security-council-agenda/

 

Beijing Housing Authorities Tighten Regulations on Commercial Real Estate Projects

On March 27, Beijing Business Today, a daily newspaper affiliated with the Beijing Daily Newspaper Group, reported on its front page that housing authorities in China’s capital tightened regulations on commercial real estate projects.

Late Sunday, the city’s housing, urban planning, industry and commerce, and banking authorities released  an official statement that new commercial real estate projects — including those converted from office buildings to individual units — may be sold only to qualified enterprises, public institutions, and social organizations. In addition, the smallest unit for sale should not be less than 500 square meters.

Moreover, personal loans for the purchase of commercial real estate have also been suspended. The statement also said that second-hand commercial housing can only be sold to individuals who have paid their income taxes or social insurance for five consecutive years and have no houses under their names in Beijing.

Prior to this new round of strict tightening, commercial real estate converted for residential use has been a viable alternative given Beijing’s prohibitively high housing prices, despite the fact that the children of the residents are not qualified to attend school near where they live. In the past few years, 50 to 60 percent of commercially developed real estate has been sold to individuals for (residential) living.

Housing market analysts expect the new regulations will slow down the commercial real estate market significantly and reduce the number of units changing hands by over 30 percent.

According to 21st Century Business Herald, a Guangzhou-based national newspaper, the tightened restriction has the purpose of slowing down population growth in Beijing, as well as preventing a negative impact that the rising cost of office space will have on business activities.

Sources:
Beijing Business Today, March 27, 2017
http://www.bbtnews.com.cn/2017/0327/186746.shtml
21st Century Business Herald, March 28, 2017
http://www.21jingji.com/2017/3-28/2OMDEzNzlfMTQwNTU2OQ.html

Global Times: China Warns U.S. Bomber upon Its Entering ADIZ in East China Seas

Global Times, a subsidiary of the Chinese Communist Party official newspaper People’s Daily, reported on its website on March 23 that China issued warnings to a U.S. bomber that had entered the Chinese Air Defense Identification Zone (ADIZ) in the East China Sea.

Global Times cited CNN reports that Chinese officials told the pilots that they were illegally operating in Chinese airspace and ordered the U.S. air force plane to leave. According to CNN, the US plane was flying 70 nautical miles southwest of South Korea’s Jeju Island.

Global Times quoted a U.S. Pacific Air Forces spokesperson as saying to CNN, “Pacific Air Forces did not recognize the Chinese Air Defense Identification Zone (ADIZ) when it was announced in November of 2013, and does not recognize it today.” The spokesperson also told CNN, “The ADIZ has not changed our operations.” 

Global Times did not mention the U.S. pilots’ response, in which they told Chinese air traffic controllers that they were conducting routine operations in international airspace and they did not deviate from their flight path. Nor did Global Times quote CNN’s mentioning that Japan does not recognize China’s ADIZ either.

Source: Global Times, March 23, 2017
http://world.huanqiu.com/exclusive/2017-03/10363742.html

 

CNA: Taiwan Voices Concern over U.S.-China Signing 4th Communiqué on “One China” Principal

Taiwan’s government urged the U.S. not to sign a new joint communiqué with China that would require Washington to acknowledge Beijing’s “one China” principle. Central News Agency (CNA), Taiwan’s state-owned news agency, reported on this issue on March 22. Rumors have been circulating that the U.S. and China could sign a fourth communiqué at the upcoming meeting between the two countries’ leaders next month.

“Signing of a fourth communiqué at the upcoming meeting would be unwise,” said Taiwan’s Foreign Minister David Lee during a Legislative Yuan inquiry on Wednesday, “We hope the U.S. does not regress on its ‘one China’ policy.” According to Lee, the U.S. government replied to Taiwan’s concerns but the contents of the official response were unsuitable for publication.

Singapore’s leading Chinese newspaper Zaobao reported that Chao Chun-shan, president of the Taiwan-based Foundation of Asia-Pacific Peace Studies, downplayed the chances of a fourth communiqué being signed at the U.S.-China summit in April. Chao noted that the two countries’ top priorities will be U.S.-China trade issues and tensions on the Korean peninsula.

Sources: Central News Agency, March 22, 2017
http://www.cna.com.tw/news/aipl/201703220144-1.aspx
Zaobao, March 22, 2017
http://www.zaobao.com.sg/realtime/china/story20170322-738882

Favorable Reports in Chinese Media on 101-year-old David Rockefeller, Who Carried on His Family’s Philanthropy

On March 22, Xinhua News Agency published a lengthy report on David Rockefeller, the youngest of his generation of the Rockefeller family. Xinhua reported that renowned U.S. banker David Rockefeller passed away, at age 101, at his Pocantico Hills home in New York. The report quoted Fraser P. Seitel, spokesperson for the Rockefeller family as saying that he died peacefully in his sleep.

Xinhua went on to review what it called “the legendary life” of David Rockefeller. The review included his privileged upbringing, his education at the University of Chicago and at the London School of Economics and Political Science, his internship with New York mayor Fiorello La Guardia, his stewardship at Chase Manhattan Bank, and his declining to take the position of Treasury Secretary, first during the Nixon years, and the second time at the invitation of Jimmy Carter.

The reported cited praise from first ladies Barbara Bush and Hillary Clinton in memory of David Rockefeller for his philanthropy and other achievements.

At midnight on Mar 20, Phoenix Satellite Television, a Hong Kong-based broadcaster which serves China and other countries, broadcast a documentary on the philanthropy of John D. Rockefeller, grandfather of David Rockefeller. The documentary first aired in 2014. It commended U.S. constraint after signing the 1900 protocol which ended the warring dispute between 11 Western countries and the Qing Dynasty government in Beijing. The Phoenix documentary characterized the U.S. as a young, progressive country, which led the world by producing one super wealthy industrialist after another and one great invention after another.

John D. Rockefeller, according to the full transcript of the documentary, was then the wealthiest man in the world and a poster boy for that gilded age. He built two kingdoms in his life: one in petroleum and one in philanthropy. The Peking Union Medical College Hospital was established in 1917 with funding from John D. and his son. As Phoenix put it, it carried the aspirations for modern medical science across the Pacific.

Global Times, a newspaper known for editorials with a populist leaning, was among the earliest to profile David Rockefeller’s life achievements. It carried a report commemorating the Rockefeller family’s contribution to modern medicine science in China, attributed directly to Peking Union Medical College Hospital’s website, as well a series of pictures of David Rockefeller, attributed to china.com.cn, a news portal affiliated with the State Council Information Office.

Sources: Xinhua News Agency, March 22, 2017
http://news.xinhuanet.com/world/2017-03/22/c_129514811.htm
Phoenix Satellite Television, March 20, 2017
http://news.ifeng.com/a/20170320/50802581_0.shtml
Global Times, March 21, 2017
http://world.huanqiu.com/article/2017-03/10349407.html
Global Times, March 21, 2017
http://www.huanqiu.com/www/mobilenews/hot/2017-03/10346542.html
Global Times, March 20, 2017
http://world.huanqiu.com/exclusive/2017-03/10344409.html

Free High Quality Images Download Free Stock Images Download Free Images Free Stock Photos & Images Beautiful Free Stock Photos (CC0) Free stock photos