Skip to content

Geo-Strategic Trend - 211. page

Sanhedrin in Isr’l Confirms Killing of Falun Gong Adherents in China

Eleven judges of the re-established Sanhedrin, a body that aims to emulate the ancient Jewish Supreme Court reached a conclusion that according to available evidence Falun Gong members in China are indeed being persecuted and sent to detention camps, where they are killed and likely having their organs harvested and sold. Judge and Rabbi Meir Jaacov Halevy announced the conclusion on behalf of the Sanhedrin last week. The court also urged the Communist Party to respect ancient principles of respecting life and not killing.

The court accepted to hear the complaint in January 2007 which was brought forth by Falun Gong practitioners in Israel against the Chinese Communist regime. The Chinese embassy in Israel was invited but did not appear in court. Earlier its representatives attempted to pressure the court not to hear the case, saying that it might harm the relations between Israel and China. In 2004 the Sanhedrin appointed itself as an international Torah court.

Source: New Tang Dynasty TV, July 19, 2008
Falun Info Center, July  29, 2008  

Chinese Diplomat Pressured Eutelsat to Drop Independent TV programs

A telephone recording shows that the Chinese Ambassador in Italy, Sun Yuxi, directly pressured Eutelsat, an European Satellite carrier, to cut off the signal of New Tang Dynasty Television (NTDTV). NTDTV is an independent TV media company based in NY. With its uncensored broadcasts, NTDTV is the only Chinese TV station broadcasting to people inside China. On June 16, Eutelsat turned off NTDTV’s signal on the grounds of lacking electric power.

The recording has confirmed that the Chinese Communist Party played a major role in this incident. Ambassador Sun personally negotiated the turning off of the NTDTV signal. Eutelsat reported immediately to Sun Yuxi after shutting down NTDTV’s broadcasting into China. Ambassador Sun supported Eutelsat on this move. Eutelsat expects to develop some relationships with the Chinese Central Television (CCTV) and Chinese Aerospace and Aeronautics Industry Group.

Source: World Orgnization to Investigate the Persecution of Falun Gong, July 16, 2008

Independent TV Station Loses Signal Over China

On Monday, June 16, weeks before the opening of the Beijing Olympics, New Tang Dynasty Television’s (NTDTV) broadcast into Asia was stopped. Millions of households in China are no longer able to receive the broadcast of the largest independent Chinese-language TV network. The cause of the downed signal, according to Eutelsat Communications, the satellite operator, was due to "an anomaly to the satellite power supply system". The broadcasting of VOA programming using the same satellite, however, has not been affected. Eutelsat has declined NTDTV’s request to provide an estimate on when the signal may be restored. Kerry Hong, spokesperson for NTDTV, suspected that the “termination” was made under pressure from the Chinese government in exchange for lucrative contracts. NTDTV, widely known for being the only uncensored Chinese-language TV program broadcast over China, has been using the Eutelsat satellite service since 2002.

Source: NTDTV, July 1, 2008

Beijing Approves SCO’s Long Term Friendly Cooperation Treaty

On June 26, the Standing Committee of the National People’s Congress (NPC), China’s top legislature, Thursday approved the Treaty of the Long-term Good Neighborly and Friendly Cooperation between Member Countries of the Shanghai Cooperation Organization (SCO). The 26-clause treaty is aimed to develop the region into a peaceful, cooperative, prosperous and harmonious one. It asks all signing countries to support each others on major issues regarding sovereignty, territorial integrity, security and development. A signing country should not join in any other alliances or groups or activities that are hostile to other signees, according to the multinational pact.SCO members include the Republic of Kazakhstan, the People’s Republic of China, the Kyrgyz Republic, the Russian Federation, the Republic of Tajikistan and the Republic of Uzbekistan.

Source: Xinhua, June 26, 2008

Mainland Official Media Expected to Re-enter Taiwan

Taiwan Mainland Affairs Council is expected to pass a proposal to allow Xinhua and People’s Daily, two official news agencies from mainland China, to re-enter Taiwan and setup their correspondence stations before the end of June. The permit is for three months plus one extension. The Council is also expected to loosen up the requirements for mainland movie stars to perform in Taiwan.

Both agencies were asked to leave Taiwan in 2005 after Beijing passed the “Anti-Separation Law”. The agencies were said to have reported “biased and untruthful” news during that time.

Source: BBC, June 24, 2008

Sydney University Opens Confucius Institute

Chinese news website SecretChina quotes a report by Sydney Morning Herald that Sydney University has opened Confucius Institute the week of June 19, 2008. According to the report, 50 percent of the funding comes from the “Chinese Office” of China’s Education Ministry. Qiu Shaofang, general consular of the Chinese Consulate in Sydney, said that if the Confucius Institute supports those students and staffs who oppose Chinese Communist Party’s policy toward Falun Gong and Tibetans, Chinese government will not accept.

Originally, China planed to open 100 Confucius Institutes. So far, 227 such institutes in 66 countries have already established. China has set a new goal of having 1,000 Confucius Institutes worldwide.

Source:, June 19, 2008

Russian Survey Showed US as No. 1 Enemy; China Ranked No. 2 Ally

A survey results reported by a Russian newspaper suggested that 33.3 percent of surveyed consider US as its number one enemy to Russia and Sakartvelo ranked the second at 31 percent. Among the list of allies, 35.5 percent surveyed chose White Russia as number one and followed by China as the second at 18 percent. Germany ranked the third at 16.7 percent followed by Armenia at 12.7 percent, France 9.4 percent, and Italy at 9.1 percent.

Source: Xinhua, June 20, 2008

Epoch Times Chicago Office Received Threat Letter with White Powder

Late afternoon on May 30, 2008, the Chicago office of the Epoch Times received a threatening letter containing white powder and statements such as "Long Live the Communist Party."  Enclosed in the letter was a newspaper clip of an Epoch Times report in Chinese on the arrests of pro-Communists during earlier violence in Flushing, New York against Falun Gong volunteers at the "Quit the Chinese Communist Party Service Center" in Flushing.

Epoch Times is a New York based media company.  Started as a Chinese language newspaper, it has become a multi-language publication distributed throughout North America, Europe, Asia, Oceana, Africa and the Middle East.

Source: Epoch Times, May 31, 2008