Skip to content

“World Leader”: Spain Found 70 Percent Error Rate in China’s Coronavirus Testing Kits

To speed up the coronavirus testing, Spain ordered 5.5 million testing kits from China. However, Spanish media reported that the Health Bureau in Spain had confirmed that China’s testing kits had a quality problem.

In theory, these testing kits were supposed to have at least an 80 percent accuracy rate. But the actual results in Spain showed only 30 percent of the results were accurate. A microbiology expert who participated in the testing of the kits said, “Using these quick testing kits has no meaning.”

Related postings on Chinascope:

Excerpt in Chinese:

继捷克媒体报导,中国产快速测试盒错误率高达80%后;刚刚向中国订购550万份测试盒的西班牙周四也发现错误率高达70%。

理论上讲,测试盒的正确率应该在80%以上。

西班牙媒体周四报导,卫生当局已证实,中国产测试盒的准确率与预期结果不符;还有一位测试这批医疗用品的专家更说,以此结果来看,使用中国产测试盒没有任何意义。

中国病毒(武汉肺炎)疫情席卷欧美,西班牙目前已近5万人确诊。根据西班牙大报《国家报(El País)》网站首页头版报导,政府为了快速检测人们是否感染新冠病毒(中共病毒)、向中国购买了34万份测试盒;当局在周三(25日)更宣布订购了550万份中国产测试盒,但不知道是否来自同一家工厂。

西班牙原先采用的PCR检测方法,需要使用器具穿过受测者的鼻咽或嘴巴检测体液,不但费力,且需要4小时才能得到结果。据悉,这批中国产测试盒的使用方式为,只将测试者鼻腔的采样放入试剂盒中,接着试条上会出现阳性、阴性或无效的线条。若验出阳性,医疗单位可以直接进行治疗或隔离;若患者验出阴性或无效,再进行PCR核酸检测即可。如此预期能大大提升西班牙当局检测病毒感染的效率。

不过,报导指出,这批快筛的准确率理应超过80%,但实际使用后发现,检验正确率竟只有30%。

一位参与检验这批快筛的微生物学专家痛批:“以这样的结果来看,使用这些快筛没有任何意义”,专家们也得出结论,他们不得不继续使用西班牙原先的PCR核酸检测,并暂停使用这些快筛。

对于测试结果,西班牙传染病与临床微生物学会(SEIMC)已经拟好文件,要求卫生局不要再使用该批中国快筛,并将文件送交卫生当局;在媒体求证下,西班牙卫生局周三(25日)也已证实中国产测试盒的效果不佳、要求停用,并通知中国制造商更换产品。

Source: Epoch Times, March 26, 2020
https://www.epochtimes.com/gb/20/3/26/n11978125.htm