Skip to content

US-China Relations - 142. page

Xinhua Blasts Radio Free Asia for Reports on Tibet

On May 26, Global Times, which operates under Xinhua accused the Washington, DC based Radio Free Asia of lying about Tibet and acting as a spokesperson for the Dalai Lama and Tibet Independence. The Global Times article listed RFA reports on Tibet since January 2008 and stated that Radio Free Asia broadcasts reports from the United States and European countries supporting the Dalai Lama and criticizing China. The article alleged, “The mission and broadcasting content is meant to interfere with domestic affairs of targeted countries.”  The RFA program “Different Voices” was cited as an example.

Source: Global Times, May 26, 2008
http://world.people.com.cn/GB/7299712.html

Xinhua Rebut Bush’s Food Crisis Argument

On a May 8 article, Xinhua criticized that “a few developed countries” point figures to developing countries for causing the food crisis. It quotes the words from Mr. Kamal Nath, Minister of Commerce & Industry Government of India, that “Bush is again proved to be totally wrong.” The article makes the following points:

1, U.S. 2007 grain consumption grew 11.81%, comparing with 2.17% that of India;
2, Long term agricultural subsidies policy adopted by developed countries has led distortion in food prices and hurt the market of agricultural products in developing countries;
3, U.S and European countries’ development of bio-energy further squeezed the supply of food to human beings;
4, the U.S. sub-prime housing crisis resulted in an international financial turmoil, alluring large amount of speculative capital into the commodity market for agricultural products to deteriorate the imbalance of global food supply.

Source: Xinhua, May 8, 2008

http://news.xinhuanet.com/newscenter/2008-05/08/content_8126897.htm

Xinhua Report on Washington Times Article on U.S. Hedge Strategy

On May 5, 2008 Xinhua reported on a May 2 Washington Times article entitled “Hedge Strategy.” The Xinhua report contains, in most part, translation of paragraphs from the Washington Times article. For example, Xinhua reported the U.S. Department of Defense consultant, Mike Pillsbury recently said that the U.S. strategy of "hedging" against an emerging military threat from Beijing by building up U.S. forces in the Pacific likely will continue whoever is elected president in November.

Source:
Xinhua, May 5, 2008
http://news.xinhuanet.com/world/2008-05/05/content_8108466.htm
Washington Times, May 2, 2008
http://washingtontimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080502/NATION04/235824757&template=printart

Foreign Ministry Spokesman Opposes US Religious Freedom Report

China "firmly” opposes the “arrogant criticism” by a U.S. report on the religious situation in China. The annual report, released by the United States Commission on International Religious Freedom, constitutes a “malicious attack” on China’s policies on religious and ethnic minorities and is “gross interference” in China’s internal affairs, according to Qin Gang, the Foreign Ministry spokesman. It is a “fact and reality” that Chinese citizens of all ethnic groups enjoy full freedom of religion protected by Chinese law, the spokesman said, adding that the US report undermines China-US relations.

Source: Xinhua, May 6, 2008
http://www.chinanews.com.cn/gn/news/2008/05-06/1241094.shtml

People’s Daily: Paula Dobriansky Ignorant Coordinator for Tibetan Issues

Following the publication of U.S. undersecretary of state Paula Dobriansky’s  article “The way Forward in Tibet” on April 21 in Washington Post, People’s Daily (overseas edition, circulating among overseas Chinese) published a commentary article to counter Paula’ Dobriansky’s argument of resolving the current Tibetan crisis through dialogue. The article, under the title “Ignorant Coordinator for Tibetan Issues,” repeated Chinese regime’s harsh rhetoric against the Dalai Lama and accused Paula Dobriansky of siding with Dalai Lama. It says Paula’ title of being the coordinator of Tibetan issues is a self-claimed entertainment that nobody recognizes. At the end of the article, the author questions: "This ‘coordinator’ who once attended 2007 Brussels ‘International Conference of Supporting Tibetan Organization’ does not even know Dalai Faction’s activities of sabotaging Olympics? … Is (Paula) cheating herself or cheating others?"

Source: Xinhua, April 23, 2008
http://news.xinhuanet.com/politics/2008-04/23/content_8032052.htm

About 10% of Xinhua Daily Postings are about the U.S. û Half of Them Negative

From April 1 through April 7, 2008, the State Xinhua News Agency posted 516 articles pertaining to the United States on its website www.xinhuanet.com.cn. 243 of them were negative, 187 were neutral, and 86 were positive. Negative reports covered topics such as U.S. troops in Iraq, economic recession and unemployment, CNN and U.S. media’s reporting on Tibet, U.S. presidential candidates, the "China Threat" theory, and arms sales to Taiwan. Examples of positive articles were Chinese obtaining permanent residency status, U.S. research on re-growing teeth, and an increase of U.S. investment in China. The total number of articles posted on xinhuanet.com.cn during these 7 days was 5,314.
 
Source: Chinascope

Free High Quality Images Download Free Stock Images Download Free Images Free Stock Photos & Images Beautiful Free Stock Photos (CC0) Free stock photos